Loading...

Vi erbjuder Qlik support nära dig. Vi ger rätt supportstöd när du behöver den. Från snabb felavhjälpning till proaktivt underhåll. Koncentrera dig på kärnverksamheten så hjälper vi dig säkerställa en stabil och välfungerande Qlik-miljö.

Teckna supportavtal

Teckna support-avtal

Stabil drift. Snabb felavhjälpning.

Qlik-support nära dig. Vi ger rätt supportstöd när du behöver den. Från snabb felavhjälpning till proaktivt underhåll. Koncentrera dig på kärnverksamheten så hjälper vi dig säkerställa en stabil och välfungerande Qlik-miljö.

Vi erbjuder

Produktsupport

Vi håller din Qlik-miljö ständigt uppdaterad. Om produktrelaterade fel uppstår öppnar vi ett supportärende hos Qlik och driver ärendet det framåt.

Läs mer

Driftsupport

Inkluderar Produktsupport samt att vi proaktivt övervakar och säkerställer driften i er Qlik-miljö. Tjänsten ger dig en pålitlig och uppdaterad miljö som är tillgänglig 24/7.

Läs mer

Produktsupport

Vi håller din Qlik-miljö ständigt uppdaterad. Om produktrelaterade fel uppstår öppnar vi ett supportärende hos Qlik och driver ärendet det framåt.

Läs mer

Driftsupport

Inkluderar Produkt-support Produktsupport samt att vi proaktivt övervakar och säkerställer driften i er Qlik-miljö. Tjänsten ger dig en pålitlig och uppdaterad miljö som är tillgänglig 24/7.

Läs mer

Produktsupport

Vi gör en morgoncheck och kontrollerar att alla laddningar körts samt att Qlik-miljön fungerar som förväntat. Har du semester? Inga problem, vi håller våra rutiner och tillser att allt fungerar som det skall.

Qlik Driftsupport inbegriper driftövervakning, förvaltning och eliminering av identifierade fel i din Qlik-miljö. Vid uppkomna fel driver vi ärendet framåt och informerar om status fortlöpande. Vid behov eskaleras ärenden till Qlik 2nd line support.

Tjänsten täcker följande:

  • Rätt att uppgradera till senaste version av inköpt Qlik-produkt
  • Qlik produktsupport och felavhjälpning för följande fel:
    • Problem som härrör från din Qlik-programvara. I Qlik's åtagande ingår felupprättningar, full teknisk support och utökningar av programvarorna för områden som t.ex. inbyggda funktioner och API-stöd
    • Qlik installationsproblem
    • Problem med att registrera köpta licenser

DRIFTSUPPORT

Vi gör en morgoncheck och kontrollerar att alla laddningar körts samt att Qlik-miljön fungerar som förväntat. Har du semester? Inga problem, vi håller våra rutiner och tillser att allt fungerar som det skall.

Qlik Driftsupport inbegriper driftövervakning, förvaltning och eliminering av identifierade fel i din Qlik-miljö. Vid uppkomna fel driver vi ärendet framåt och informerar om status fortlöpande. Vid behov eskaleras ärenden till Qlik 2nd line support.

Vad ingår?

  • Övervakning av laddningar, tjänster, loggar m.m.
  • Ärendehantering
  • Kodgranskning
  • Hantering av användare och behörigheter
  • Uppsättning av arkitektur och regelverk
  • Dokumentation och driftsmöten

Nytta

  • Färre och kortare driftstörningar
  • Nöjda slutanvändare
  • Minskat personberoende
  • Transparens - vi erbjuder en kostnadseffektiv set-up med en i förväg känd SLA till en fast kostnad
  • Proaktiv förvaltning av miljön

Vi garanterar att relevant kunskap om den Qlik-miljö som avtalet omfattar finns hos minst två resurser inom supportorganisationen. Varje kvartal genomförs ett förvaltningsmöte där vi går igenom användning, ärendehistorik, planerar framåt etc.

Intresserad?

Hör av dig. Vi berättar gärna mer om våra supporttjänster och hur vi kan hjälpa dig.

MILLNET BI AB
Surbrunnsgatan 44A, 3tr
113 48 Stockholm

KONTAKT
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Tel: +46 8 651 18 00

Millnet BI - Qlik Elite Solution Provider

Se, förstå och agera på dina data

Vi tar fram systemstöd som hjälper dig planera och följa upp din verksamhet på ett inspirerande och effektivt sätt. Vi bygger våra lösningar på Qlik och Planacy - två moderna plattformar för Analys / Rapportering och Budget / Prognos / Planering.