Millnet BI - en ledande Qlik Elite Partner sedan år 2010

MBI SUPPORT

MBI SUPPORT - bättre driftstabilitet och snabbare felavhjälpning

Våra supporttjänster riktar sig till dig som vill ha en stabil Qlik-plattform med nöjda slutanvändare.

Vi ger tillgång till rätt supportstöd när ni behöver den – från snabb konkret felavhjälpning till proaktivt underhåll och vidareutveckling av Qlik-miljön. Allt till ett kostnadseffektivt och förutsägbart pris. Koncentrera er på kärnverksamheten så säkerställer vi att ni får ut så mycket som möjligt av er Qlik-investering.

Supporterbjudanden

  • Qlik Produktsupport – ger er möjlighet att uppgradera till senaste version av QlikView / Qlik Sense samt support och felavhjälpning för fel som kan hänföras till produkten

  • Qlik Driftrapport - få en enkel överblick på hur er Qlik-installation mår och går. Tjänsten är kostnadsfri
  • Qlik Driftsupport – vi tar ansvar för att er Qlik-driftmiljö är stabil, uppdaterad samt att Qlik-tjänsterna går som planerat

 


Qlik Produktsupport

Med Millnet BI får ni en kompetent och effektiv supportpartner för era Qlik-produkter. Vi hjälper er hantera och lösa uppkomna fel som härstammar från programvaran. Om vi inte kan lösa problemet eskalerar vi och driver ärendet mot Qlik 2:nd Line Support.

Tjänsten täcker följande:

1. Möjlighet att uppgradera till senaste version av er Qlik-programvara

QlikView släpps t.ex. i en s.k. ”Major Release” (dvs. version X.X) och en s.k. ”Service Release” (X.X.XXXX). En “Major Release” innehåller oftast många nya funktioner medan en ”Service Release” primärt inkluderar uppdateringar och buggupprättningar.

2. QlikView / Qlik Sense produktsupport och felavhjälpning för följande fel

  • Problem som härör från QlikView / Qlik Sense
    Notera att Qlik normalt tillhandahåller underhåll och support för alla större programreleaser 24 månader efter den sista större releasen (QlikView 10 supporteras två år efter den initiala releasen av QlikView 11 osv.). I Qlik's åtagande ingår felupprättningar, full teknisk support och utökningar av programvarorna för följande områden:
    • Inbyggda funktioner
    • Inbyggda API anrop (som stöds enligt respektive API-guide)
  • QlikView / Qlik Sense installationsproblem
  • Problem med att registrera köpta QlikView / Qlik Sense licenser

Qlik Driftrapport

Qlik Driftrapport gör det enklare att få överblick på hur er Qlik-installation mår och går. Målet är att tjänsten skall hjälpa er minimera driftsproblem och öka användningen av ert Qlik-beslutsstöd inom organisationen. Tjänsten är kostnadsfri.

Ni får regelbundet en PDF-rapport som lättfattligt presenterar hur Qlik används i organisationen och vilka driftavvikelser som identifierats. Det kan vara avvikelser som skapat driftsproblem eller avvikelser som kan komma skapa driftsproblem längre fram om de inte åtgärdas.

Qlik Driftrapport är ett perfekt underlag att skicka vidare till den som ansvarar för driften av er Qlik-installation.

Beställ tjänsten här!


Qlik Driftsupport

 Vi gör en morgoncheck och kontrollerar att de nattliga laddningarna körts, att Qlik-miljön är uppe och är stabil. Har ni semester? Inga problem, vi håller våra rutiner och tillser att allt löper på som det skall.

qlikview-server-console-millnetbi faded edge

Tjänsten inbegriper proaktiv utveckling, drift, förvaltning och eliminering av identifierade fel i er Qlik driftmiljö. I åtagandet ingår följande aktiviteter:

  • Övervakning av laddningsjobb
  • Övervakning av distributionsjobb
  • Kontroll av Windows och Qlik-loggar
  • Hantering av användare och behörigheter i Qlik-miljö
  • Uppsättning av applikationsarkitektur och regelverk
  • Dokumentation av ovanstående

Vid uppkomna fel driver vi ärendet framåt och informerar proaktivt kunden. Vid behov eskaleras ärende till Qlik 2nd line support.

Ett förvaltningsmöte per kvartal genomförs där vi strukturerat går igenom Qlik-användningen, ärendehistorik, utvärdering av parters åtagande samt planerar framåt.

Millnet BI garanterar att relevant kunskap om den Qlik-miljö som avtalet omfattar finns hos minst två (2) resurser inom supportorganisationen.

En förutsättning för att Millnet BI ska ta sig an Qlik Driftsupport är att ingående applikationer är erforderligt dokumenterade. Något Millnet BI bistår kunden med. Tjänsten kräver även att Millnet BI supportorganisation har tillgång till kundens Qlik-server via fjärråtkomst. 

Tjänsten kräver att kunden tecknat avtal med Millnet BI om Qlik Produktsupport.

top-anchor-millnetbi

Share

Kontakta oss

Millnet BI logotyp

Millnet BI AB
Surbrunnsgatan 44A, 3tr
113 48 Stockholm

08 - 651 18 00

Följ oss på LinkedIn